Η φωτογραφία του instagram δεν είναι -σχεδόν ποτέ- όπως η πραγματικότητα. Άρα γιατί επιλέγουμε προορισμούς μέσω των social media;
Για αιώνες, τα ταξίδια ήταν μόνο προνόμιο της ελίτ κοινωνίας. Ο τουρισμός την σήμερον ημέρα έχει αλλάξει πάρα πολύ σε σχέση με το παρελθόν, τόσο λόγω των πακέτων ταξιδιών που τα κάνουν όλα πιο εύκολα, όσο των social media που έχουν αλλάξει τον τρόπο που επιλέγουμε προορισμούς.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών προβλέπει ότι μέχρι το 2030 ο παγκόσμιος τουρισμός θα φτάσει τα 1,8 δισεκατομμύρια ταξίδια ετησίως.
Αν και τα πολλά ταξίδια, ιδιαίτερα όταν επικεντρώνονται σε συγκεκριμένους προορισμούς, έχουν σοβαρό αντίκτυπο στο περιβάλλον, παρατηρείται και ένα άλλο πρόβλημα. Μια έρευνα του 2017 διαπίστωσε πως το 40% των νέων διαλέγουν τις διακοπές του με βάση το πόσο καλά θα φαίνονται οι φωτογραφίες στο Instagram ή στους φίλους τους.
Σύμφωνα με τον Τζάστιν Φράνσις, ιδρυτή της εταιρείας Responsible Travel οι ταξιδιώτες πλέον αναζητούν μέρη που έχουν «αυτήν την φωτογραφία» που έχουν δει στο Instagram ή κάπου αλλού.
The Trevi Fountain, Rome, Italy, in the morning light
«Και σίγουρα θα απογοητευτούν. Γιατί σχεδόν πάντα, η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική από την φωτογραφία».
Όποτε εύλογα δημιουργείται η εξής απορία: είναι η εποχή του -εμπνευσμένου από το ίντερνετ- ταξιδιού καλό για τους τουρίστες ή τον τουρισμό;
Ο καθηγητής Γκράαμ Μίλερ στο Πανεπιστήμιο του Surrey απαντάει: «Αυτή η νοοτροπία του διαδικτύου, τροφοδοτεί έναν συγκεκριμένο τρόπο σκέψης, ότι τα ταξίδια είναι μόνο για το φαίνεσθαι και όχι πηγαία απορία του ταξιδιώτη για το πως θα είναι να περάσει εκεί τις διακοπές του».
Και ο Φράνσις συνεχίζει λέγοντας: «Οι άνθρωποι νομίζουν τώρα ότι αν πας στην Ρώμη το μόνο που πρέπει να δεις είναι η Καπέλα Σιστίνα. Δεν υπάρχει πλέον η φαντασία και η δημιουργικότητα. Πλέον μπορείς να δεις καλύτερα την Μόνα Λίζα από τον διαδίκτυο παρά από το Λούβρο».
Gaile Juknyte / EyeEm via Getty Images
«Αυτό μας κάνει να χάσουμε την πραγματική ουσία του τόπου, που είναι και ένας από τους λόγους που υποτίθεται ταξιδεύουμε».
«Ορισμένες πόλεις τώρα σκέφτονται να λάβουν ειδικά μέτρα για να επιλύσουν το πρόβλημα. Το Άμστερνταμ διέθετε γραφείο προώθησης του τουρισμού και τώρα προσπαθεί να διαχειριστεί τους τουρίστες, γιατί είναι πάρα πολλοί», προσθέτει ο Μίλερ.
Πλέον πολλές περιοχές προσπαθούν να ενθαρρύνουν τους τουρίστες να επισκέπτονται την πόλη όλο το χρόνο.
Σύμφωνα με την εταιρεία Responsible Travel, οι τουρίστες θα πρέπει να πληρώνουν κάποιο φόρο προσωρινής διαμονής.
«Ωστόσο, όσα μέτρα και να ληφθούν, ένα μέρος θα είναι πάντα πιο δημοφιλές από κάποιο άλλο. Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε, να υψώσουμε τείχη; Να αυξήσουμε τον φόρο; Οι τουρίστες θα συνεχίσουν να έχουν κακές εμπειρίες από τα ταξίδια τους αν συνεχίσουν να διαλέγουν προορισμούς με βάση το ίντερνετ και όχι με βάση την θέλησή τους», δήλωσε ο Μίλερ.
«Αν συνεχίσουν να έχουν άσχημες εμπειρίες, τίποτα δεν μας εγγυάται ότι θα συνεχίσουν να επιστρέφουν».
πηγή: HuffPost UK / huffingtonpost.gr - Dec 18, 2019
«Και σίγουρα θα απογοητευτούν. Γιατί σχεδόν πάντα, η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική από την φωτογραφία».
Όποτε εύλογα δημιουργείται η εξής απορία: είναι η εποχή του -εμπνευσμένου από το ίντερνετ- ταξιδιού καλό για τους τουρίστες ή τον τουρισμό;
Ο καθηγητής Γκράαμ Μίλερ στο Πανεπιστήμιο του Surrey απαντάει: «Αυτή η νοοτροπία του διαδικτύου, τροφοδοτεί έναν συγκεκριμένο τρόπο σκέψης, ότι τα ταξίδια είναι μόνο για το φαίνεσθαι και όχι πηγαία απορία του ταξιδιώτη για το πως θα είναι να περάσει εκεί τις διακοπές του».
Και ο Φράνσις συνεχίζει λέγοντας: «Οι άνθρωποι νομίζουν τώρα ότι αν πας στην Ρώμη το μόνο που πρέπει να δεις είναι η Καπέλα Σιστίνα. Δεν υπάρχει πλέον η φαντασία και η δημιουργικότητα. Πλέον μπορείς να δεις καλύτερα την Μόνα Λίζα από τον διαδίκτυο παρά από το Λούβρο».
Gaile Juknyte / EyeEm via Getty Images
«Αυτό μας κάνει να χάσουμε την πραγματική ουσία του τόπου, που είναι και ένας από τους λόγους που υποτίθεται ταξιδεύουμε».
«Ορισμένες πόλεις τώρα σκέφτονται να λάβουν ειδικά μέτρα για να επιλύσουν το πρόβλημα. Το Άμστερνταμ διέθετε γραφείο προώθησης του τουρισμού και τώρα προσπαθεί να διαχειριστεί τους τουρίστες, γιατί είναι πάρα πολλοί», προσθέτει ο Μίλερ.
Πλέον πολλές περιοχές προσπαθούν να ενθαρρύνουν τους τουρίστες να επισκέπτονται την πόλη όλο το χρόνο.
Σύμφωνα με την εταιρεία Responsible Travel, οι τουρίστες θα πρέπει να πληρώνουν κάποιο φόρο προσωρινής διαμονής.
«Ωστόσο, όσα μέτρα και να ληφθούν, ένα μέρος θα είναι πάντα πιο δημοφιλές από κάποιο άλλο. Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε, να υψώσουμε τείχη; Να αυξήσουμε τον φόρο; Οι τουρίστες θα συνεχίσουν να έχουν κακές εμπειρίες από τα ταξίδια τους αν συνεχίσουν να διαλέγουν προορισμούς με βάση το ίντερνετ και όχι με βάση την θέλησή τους», δήλωσε ο Μίλερ.
«Αν συνεχίσουν να έχουν άσχημες εμπειρίες, τίποτα δεν μας εγγυάται ότι θα συνεχίσουν να επιστρέφουν».
πηγή: HuffPost UK / huffingtonpost.gr - Dec 18, 2019