Ανοδο της Ελλάδας αλλά και των ανταγωνιστών της στην αγορά της Γερμανίας
στο πρώτο τρίμηνο. Επέστρεψε η Τουρκία, ανεβαίνει το Ισραήλ. Τι
δείχνουν τα στοιχεία αεροπορικής κίνησης της Ομοσπονδιακής Στατιστικής
Αρχής.
Τη σταθερά υψηλή ζήτηση που καταγράφεται στην αγορά της Γερμανίας για ταξίδια στην Ελλάδα αλλά και το νέο σκηνικό ανταγωνισμού που διαμορφώνεται μεταξύ των τουριστικών προορισμών της Μεσογείου αποτυπώνουν τα στοιχεία αεροπορικής κίνησης για το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου που δημοσιοποίησε η Ομοσπονδιακή Στατιστική Αρχή της Γερμανίας Destatis.
Τα στοιχεία αναφέρονται σε επιβάτες όλων των εθνικοτήτων (όχι μόνο Γερμανοί) οι οποίοι αναχώρησαν από αεροδρόμια της χώρας με κατεύθυνση προορισμούς εντός Γερμανίας και το εξωτερικό.
Το Euro2day.gr παρουσιάζει τα στοιχεία που αφορούν στην Ελλάδα και τις χώρες-προορισμούς που θεωρούνται άμεσοι ανταγωνιστές της στην ευρωπαϊκή ταξιδιωτική αγορά. Για λόγους σύγκρισης στα στοιχεία που ακολουθούν συμπεριλαμβάνεται η επιβατική κίνηση προς τους προορισμούς βασικών ανταγωνιστών της Ελλάδας, όπως της Ισπανίας (Βαλεαρίδες, Κανάρια νησιά) και Τουρκίας (Αττάλεια), αλλά και το Ισραήλ, το οποίο τείνει να αναδειχθεί σε ραγδαία ανερχόμενο προορισμό της Μεσογείου, τουλάχιστον για τους ταξιδιώτες που προέρχονται από τη Γερμανία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Destatis η Ελλάδα εμφανίζει αύξηση ταξιδιωτών από τη Γερμανία 44,7% τον Μάρτιο και 27% στο σύνολο του α’ τριμήνου της χρονιάς. Πιο συγκεκριμένα, τον φετινό Μάρτιο ταξίδεψαν από γερμανικά αεροδρόμια προς τη χώρα μας 146 χιλ. ταξιδιώτες έναντι 101 χιλ. τον αντίστοιχο μήνα του 2017. Στο σύνολο του α' τριμήνου οι επισκέπτες από Γερμανία στην Ελλάδα έφθασαν τους 335 χιλ. έναντι 284 χιλ. στην αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Στα ίδια στοιχεία ανιχνεύεται «σφυγμός» και για τα ελληνικά νησιά, καθώς τον Μάρτιο ήρθαν από τη Γερμανία στην Ελλάδα 21 χιλ. επισκέπτες έναντι μόλις 2 χιλ. τον ίδιο μήνα πέρυσι. Σε κάθε περίπτωση και παρά την άνοδο της κίνησης από τη Γερμανία, επιβεβαιώνεται πως το εναρκτήριο τρίμηνο της χρονιάς αποτελεί αδιαμφισβήτητα την αχίλλειο πτέρνα του ελληνικού τουρισμού. Ιδιαίτερα αν συγκρίνει κανείς τις επιδόσεις της Ελλάδας με άλλους ανταγωνιστές της.
Ενδεικτικά σημειώνουμε πως τον Μάρτιο που η Ελλάδα υποδέχθηκε 146 χιλιάδες επισκέπτες από τη Γερμανία, η Πορτογαλία είδε να καταφθάνουν 214 χιλιάδες και η Αίγυπτος 174 χιλιάδες. Αν, δε η σύγκριση γίνει με τους προορισμούς της Ισπανίας διαπιστώνει κανείς πως οι Βαλεαρίδες υποδέχθηκαν 234 χιλιάδες ταξιδιώτες και τα Κανάρια νησιά 309 χιλιάδες.
Η φετινή επιστροφή της Τουρκίας στην αγορά της Μεσογείου επιβεβαιώνεται από την αύξηση επισκεπτών από Γερμανία 39,1% που κατέγραψε στο α’ τρίμηνο ο βασικός παραθεριστικός πόλος της Αττάλειας. Άνοδος η οποία συνετέλεσε τα μέγιστα ώστε στο ίδιο διάστημα η Τουρκία να σημειώσει άνοδο επισκεπτών 20,1%. Ήδη, οι επισκέπτες από Γερμανία που ταξίδεψαν στην Τουρκία στο πρώτο τέταρτο της χρονιάς ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο ταξιδιώτες.
Σε σταθερά ανοδική τροχιά κινούνται οι προορισμοί της Βόρειας Αφρικής και της Εγγύς Ανατολής. Η Αίγυπτος υποδέχθηκε το α’ τρίμηνο της χρονιάς 420 χιλ. επισκέπτες (+66%) ενώ το Μαρόκο σημείωσε αύξηση 37,9% και η Τυνησία 16,7%.
Ευδιάκριτο μερίδιο στην ταξιδιωτική αγορά της Μεσογείου διεκδικεί, πλέον, το Ισραήλ το οποίο κατέγραψε αύξηση επισκεπτών από Γερμανία 21,6% τον Μάρτιο και 20,2% στο σύνολο του α’ τριμήνου. Ενδεικτικό της δυναμικής που διαμορφώνεται στην αγορά της Γερμανίας για ταξίδια προς το Ισραήλ είναι το γεγονός πως στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου η χώρα υποδέχθηκε 180 χιλ. επισκέπτες, ξεπερνώντας προορισμούς όπως το Μαρόκο και η Τυνησία ενώ βρέθηκε μια ανάσα από την Αττάλεια της Τουρκίας (193 χιλ. ταξιδιώτες).
Ιδιαίτερα θετικά ξεκίνησε για την Κύπρο η φετινή χρονιά στη γερμανική αγορά. Η Μεγαλόνησος κατέγραψε αύξηση 86,1% στο πρώτο τρίμηνο και υποδέχθηκε 33 χιλ. επισκέπτες.
Τη σταθερά υψηλή ζήτηση που καταγράφεται στην αγορά της Γερμανίας για ταξίδια στην Ελλάδα αλλά και το νέο σκηνικό ανταγωνισμού που διαμορφώνεται μεταξύ των τουριστικών προορισμών της Μεσογείου αποτυπώνουν τα στοιχεία αεροπορικής κίνησης για το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου που δημοσιοποίησε η Ομοσπονδιακή Στατιστική Αρχή της Γερμανίας Destatis.
Τα στοιχεία αναφέρονται σε επιβάτες όλων των εθνικοτήτων (όχι μόνο Γερμανοί) οι οποίοι αναχώρησαν από αεροδρόμια της χώρας με κατεύθυνση προορισμούς εντός Γερμανίας και το εξωτερικό.
Το Euro2day.gr παρουσιάζει τα στοιχεία που αφορούν στην Ελλάδα και τις χώρες-προορισμούς που θεωρούνται άμεσοι ανταγωνιστές της στην ευρωπαϊκή ταξιδιωτική αγορά. Για λόγους σύγκρισης στα στοιχεία που ακολουθούν συμπεριλαμβάνεται η επιβατική κίνηση προς τους προορισμούς βασικών ανταγωνιστών της Ελλάδας, όπως της Ισπανίας (Βαλεαρίδες, Κανάρια νησιά) και Τουρκίας (Αττάλεια), αλλά και το Ισραήλ, το οποίο τείνει να αναδειχθεί σε ραγδαία ανερχόμενο προορισμό της Μεσογείου, τουλάχιστον για τους ταξιδιώτες που προέρχονται από τη Γερμανία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Destatis η Ελλάδα εμφανίζει αύξηση ταξιδιωτών από τη Γερμανία 44,7% τον Μάρτιο και 27% στο σύνολο του α’ τριμήνου της χρονιάς. Πιο συγκεκριμένα, τον φετινό Μάρτιο ταξίδεψαν από γερμανικά αεροδρόμια προς τη χώρα μας 146 χιλ. ταξιδιώτες έναντι 101 χιλ. τον αντίστοιχο μήνα του 2017. Στο σύνολο του α' τριμήνου οι επισκέπτες από Γερμανία στην Ελλάδα έφθασαν τους 335 χιλ. έναντι 284 χιλ. στην αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Στα ίδια στοιχεία ανιχνεύεται «σφυγμός» και για τα ελληνικά νησιά, καθώς τον Μάρτιο ήρθαν από τη Γερμανία στην Ελλάδα 21 χιλ. επισκέπτες έναντι μόλις 2 χιλ. τον ίδιο μήνα πέρυσι. Σε κάθε περίπτωση και παρά την άνοδο της κίνησης από τη Γερμανία, επιβεβαιώνεται πως το εναρκτήριο τρίμηνο της χρονιάς αποτελεί αδιαμφισβήτητα την αχίλλειο πτέρνα του ελληνικού τουρισμού. Ιδιαίτερα αν συγκρίνει κανείς τις επιδόσεις της Ελλάδας με άλλους ανταγωνιστές της.
Ενδεικτικά σημειώνουμε πως τον Μάρτιο που η Ελλάδα υποδέχθηκε 146 χιλιάδες επισκέπτες από τη Γερμανία, η Πορτογαλία είδε να καταφθάνουν 214 χιλιάδες και η Αίγυπτος 174 χιλιάδες. Αν, δε η σύγκριση γίνει με τους προορισμούς της Ισπανίας διαπιστώνει κανείς πως οι Βαλεαρίδες υποδέχθηκαν 234 χιλιάδες ταξιδιώτες και τα Κανάρια νησιά 309 χιλιάδες.
Η φετινή επιστροφή της Τουρκίας στην αγορά της Μεσογείου επιβεβαιώνεται από την αύξηση επισκεπτών από Γερμανία 39,1% που κατέγραψε στο α’ τρίμηνο ο βασικός παραθεριστικός πόλος της Αττάλειας. Άνοδος η οποία συνετέλεσε τα μέγιστα ώστε στο ίδιο διάστημα η Τουρκία να σημειώσει άνοδο επισκεπτών 20,1%. Ήδη, οι επισκέπτες από Γερμανία που ταξίδεψαν στην Τουρκία στο πρώτο τέταρτο της χρονιάς ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο ταξιδιώτες.
Σε σταθερά ανοδική τροχιά κινούνται οι προορισμοί της Βόρειας Αφρικής και της Εγγύς Ανατολής. Η Αίγυπτος υποδέχθηκε το α’ τρίμηνο της χρονιάς 420 χιλ. επισκέπτες (+66%) ενώ το Μαρόκο σημείωσε αύξηση 37,9% και η Τυνησία 16,7%.
Ευδιάκριτο μερίδιο στην ταξιδιωτική αγορά της Μεσογείου διεκδικεί, πλέον, το Ισραήλ το οποίο κατέγραψε αύξηση επισκεπτών από Γερμανία 21,6% τον Μάρτιο και 20,2% στο σύνολο του α’ τριμήνου. Ενδεικτικό της δυναμικής που διαμορφώνεται στην αγορά της Γερμανίας για ταξίδια προς το Ισραήλ είναι το γεγονός πως στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου η χώρα υποδέχθηκε 180 χιλ. επισκέπτες, ξεπερνώντας προορισμούς όπως το Μαρόκο και η Τυνησία ενώ βρέθηκε μια ανάσα από την Αττάλεια της Τουρκίας (193 χιλ. ταξιδιώτες).
Ιδιαίτερα θετικά ξεκίνησε για την Κύπρο η φετινή χρονιά στη γερμανική αγορά. Η Μεγαλόνησος κατέγραψε αύξηση 86,1% στο πρώτο τρίμηνο και υποδέχθηκε 33 χιλ. επισκέπτες.
Παναγιώτης Δ. Υφαντής
Πηγή: euro2day.gr - May 20, 2018