Πορεία πραγματοποίησαν σήμερα στις 12:00 το μεσημέρι στο Δημαρχείο
Καρπάθου, οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
όλων των ειδικοτήτων, γενικής και ειδικής αγωγής, μόνιμοι και
αναπληρωτές, , με τα παρακάτω αιτήματα:
1. Μόνιμους, μαζικούς διορισμούς στο άμεσο μέλλον.
Η έλλειψη μόνιμου διδακτικού προσωπικού σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης δημιουργεί πολλαπλά προβλήματα σε επίπεδο σχολικών δομών (υποστελεχωμένα σχολεία, παράλογες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, δημιουργία υπεράριθμων τμημάτων με χαμηλή λειτουργικότητα), υποβαθμίζει την ποιότητα του διδακτικού έργου (με λύσεις εκ του προχείρου, κυρίως με αναθέσεις μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς ειδικότητας άσχετης με το διδακτικό αντικείμενο), καλλιεργεί κλίμα αστάθειας και ανασφάλειας τόσο στις ζωές των αναπληρωτών εκπαιδευτικών όσο και σε εκείνες των μαθητών και των οικογενειών τους.
2. Εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με εκείνα των μονίμων.
3. Τήρηση ικανοποιητικών αναλογιών διδασκόντων - διδασκομένων σε κάθε σχολική τάξη.
Πιο συγκεκριμένα: αναλογία 1:15 στην προσχολική εκπαίδευση, 1:20 στο δημοτικό σχολείο.
4. Απόδοση οργανικών θέσεων ειδικοτήτων
5. Ουσιαστική στήριξη των δομών της ειδικής αγωγής (ειδικά σχολεία, τμήματα ένταξης, δομές παράλληλης στήριξης) από άτομα ανάλογων προσόντων και όχι με λύσεις ανάγκης.
Ειδικότερα στις τελευταίες οφείλει να τηρηθεί η αναλογία του ενός εκπαιδευτικού ανά μαθητή.
6. Υποχρεωτική δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση διάρκειας 14 ετών, με 12χρονη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και διετή προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά ηλικίας 4-6 ετών σε δημόσια νηπιαγωγεία.
7. Αυξήσεις μισθών και συντάξεων, έμπρακτη αναγνώριση και στήριξη του πολύπλευρου ρόλου των εκπαιδευτικών.
www.verena.gr - Mar 02, 2018
1. Μόνιμους, μαζικούς διορισμούς στο άμεσο μέλλον.
Η έλλειψη μόνιμου διδακτικού προσωπικού σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης δημιουργεί πολλαπλά προβλήματα σε επίπεδο σχολικών δομών (υποστελεχωμένα σχολεία, παράλογες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, δημιουργία υπεράριθμων τμημάτων με χαμηλή λειτουργικότητα), υποβαθμίζει την ποιότητα του διδακτικού έργου (με λύσεις εκ του προχείρου, κυρίως με αναθέσεις μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς ειδικότητας άσχετης με το διδακτικό αντικείμενο), καλλιεργεί κλίμα αστάθειας και ανασφάλειας τόσο στις ζωές των αναπληρωτών εκπαιδευτικών όσο και σε εκείνες των μαθητών και των οικογενειών τους.
2. Εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με εκείνα των μονίμων.
3. Τήρηση ικανοποιητικών αναλογιών διδασκόντων - διδασκομένων σε κάθε σχολική τάξη.
Πιο συγκεκριμένα: αναλογία 1:15 στην προσχολική εκπαίδευση, 1:20 στο δημοτικό σχολείο.
4. Απόδοση οργανικών θέσεων ειδικοτήτων
5. Ουσιαστική στήριξη των δομών της ειδικής αγωγής (ειδικά σχολεία, τμήματα ένταξης, δομές παράλληλης στήριξης) από άτομα ανάλογων προσόντων και όχι με λύσεις ανάγκης.
Ειδικότερα στις τελευταίες οφείλει να τηρηθεί η αναλογία του ενός εκπαιδευτικού ανά μαθητή.
6. Υποχρεωτική δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση διάρκειας 14 ετών, με 12χρονη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και διετή προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά ηλικίας 4-6 ετών σε δημόσια νηπιαγωγεία.
7. Αυξήσεις μισθών και συντάξεων, έμπρακτη αναγνώριση και στήριξη του πολύπλευρου ρόλου των εκπαιδευτικών.
www.verena.gr - Mar 02, 2018