Οι αλλαγές ξεκινούν από τις εγγραφές όπου πλέον θα γίνονται με τον ίδιο τρόπο τόσο στο Νηπιαγωγείο όσο και στο Δημοτικό. Σε αυτό το πλαίσιο, οι εγγραφές θα γίνονται το διάστημα 1-20 Μαΐου, ενώ το γραφειοκρατικό μέρος της διαδικασίας, η οποία απλοποιείται, περνάει σε μεγάλο βαθμό στη δημόσια διοίκηση (για παράδειγμα, ο Διευθυντής/Προϊστάμενος του νηπιαγωγείου αναζητά το πιστοποιητικό γέννησης για την εγγραφή μέσω του πληροφοριακού συστήματος του Υπουργείου Παιδείας).
Στα Νηπιαγωγεία και προκειμένου τα νήπια να προσαρμόζονται καλύτερα στο νέο σχολικό περιβάλλον, εισάγεται ο θεσμός του ευέλικτου περιβάλλοντος για δυο εβδομάδες. Συγχρόνως, στον σύλλογο διδασκόντων δίδεται η δυνατότητα να αναμορφώνει το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα για να το προσαρμόζει στις ανάγκες της σχολικής μονάδας.
Αλλαγή προωθείται από το υπουργείο Παιδείας και στον τρόπο επιλογής σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου* αφού θα πραγματοποιείται κλήρωση ανάμεσα στο σύνολο των μαθητών με στόχο, όπως αναφέρεται και σε σχετική ανακοίνωση, τη δημιουργία θετικού παιδαγωγικού κλίματος στη σχολική μονάδα και την αποφυγή ανταγωνισμών και τις διενέξεων μεταξύ των μαθητών.
Ειδική αναφορά γίνεται στις σχολικές δράσεις (διδακτικές επισκέψεις, εκπαιδευτικά προγράμματα, ημερήσιες εκδρομές), αλλά στην ασφάλεια των μαθητών όπου παρέχονται σαφείς οδηγίες σχετικά με την προσέλευση και την αποχώρηση των μαθητών.
Η απάντηση του υπουργείου Παιδείας για τους σημαιοφόρους στα Δημοτικά Σχολεία
Στις έντονες αντιδράσεις που έχει προκαλέσει το Προεδρικό Διάταγμα, σύμφωνα με το οποίο, πλέον οι σημαιοφόροι θα ορίζονται στο δημοτικό μετά από κλήρωση και όχι βάσει των βαθμολογιών τους, αναφέρεται ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου.
«Για εμάς η σημαία δεν πρέπει να είναι βαθμολογικό έπαθλο. Όλοι έχουν δικαίωμα να την κρατούν, όπως και υποχρέωση να την υπερασπίζονται. Στρατό δεν πάνε μόνον οι άριστοι μαθητές, πάνε όλοι, ανεξάρτητα από τις επιδόσεις τους», τονίζει μεταξύ άλλων ο υπουργός.
Σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ 79/2017) σημαιοφόρος στη ΣΤ' τάξη του Δημοτικού θα μπορεί να είναι οποιοσδήποτε ανεξάρτητα από τη βαθμολογία του, μετά από κλήρωση.
Το διάταγμα αναφέρει, μεταξύ άλλων, πως «Σημαιοφόροι ορίζονται δύο μαθητές της ΣΤ' τάξης, o ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και o άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Η επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου πραγματοποιείται με κλήρωση ανάμεσα στο σύνολο των μαθητών της τάξης. Η κλήρωση διενεργείται παρουσία του συνόλου των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης με ευθύνη του διευθυντή της σχολικής μονάδας ή του νόμιμου αναπληρωτή του και συντάσσεται σχετικό πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων».
Ολόκληρη η δήλωση του υπουργού:
«Σήμερα ψηφίστηκε ένας ριζοσπαστικός νόμος για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που ανοίγει νέους ορίζοντες σε πολλά επίπεδα για τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.
Σήμερα, επίσης, έχει γίνει κάτι εξίσου σημαντικό. Δημοσιεύθηκε το ΠΔ που ρυθμίζει και εκσυγχρονίζει την καθημερινότητα στα Δημοτικά σχολεία, καταργώντας αυτό που ίσχυε από το 1989, δηλαδή εδώ και περίπου 20 χρόνια.
Αντί να χαιρετιστούν αυτά τα σημαντικά βήματα, ως βήματα που πάνε την εκπαίδευση μπροστά, έχουμε πάλι μία μίζερη αντιμετώπιση.
Η Νέα Δημοκρατία μαζί με τη Χρυσή Αυγή αυτή την φορά μας κάνουν κριτική για το θέμα της επιλογής του σημαιοφόρου. Αν διαβάσει κανείς τις ανακοινώσεις αυτών των δύο κομμάτων είναι σαν να είναι γραμμένες από τον ίδιο συντάκτη.
Για εμάς η σημαία δεν πρέπει να είναι βαθμολογικό έπαθλο. Όλοι έχουν δικαίωμα να την κρατούν, όπως και υποχρέωση να την υπερασπίζονται. Στρατό δεν πάνε μόνον οι άριστοι μαθητές, πάνε όλοι, ανεξάρτητα από τις επιδόσεις τους.
Δεν είναι δυνατόν ένας μικρός αλλά υπαρκτός αριθμός οικογενειών να διαγκωνίζονται μεταξύ τους και να πιέζουν τους εκπαιδευτικούς να δώσουν βαθμούς για να γίνει το παιδί τους σημαιοφόρος. Εμείς προτείνουμε να γίνεται κλήρωση και να αναδεικνύεται ο σημαιοφόρος. Κλήρωση ανάμεσα σε ίσους ως προς τις υποχρεώσεις τους απέναντι στην Πολιτεία.
Δηλώσεις που συνδέουν την αριστεία με την σημαία είναι κάτι βαθιά αντιδημοκρατικό. Οι επιδόσεις των μαθητών βαθμολογούνται, η αριστεία έχει πολλούς τρόπους να καταγραφεί».
enikos.gr / www.lifo.gr - Aug 02, 2017