Στα «τάρταρα» βρίσκεται η εμπιστοσύνη των Ελλήνων προς το χρηματοπιστωτικό σύστημα, καθώς σύμφωνα με έρευνα της Ernst & Young (EY), μόλις το 14% αισθάνεται μεγάλη ασφάλεια στον τραπεζικό κλάδο.
Την ίδια ώρα, μόλις το 31% θεωρεί ότι υπάρχει διαφοροποίηση μεταξύ των προϊόντων που παρέχουν τα διάφορα τραπεζικά ιδρύματα, ενώ παράλληλα, το 48% αναφέρει μειωμένη εξάρτηση από τις παραδοσιακές τράπεζες
Σύμφωνα με την έρευνα, οι νέες τάσεις, όπως αποτυπώνονται και στα παραπάνω στοιχεία, υποδηλώνουν μία διάβρωση στις σχέσεις των παραδοσιακών τραπεζών και των πελατών, η οποία οφείλεται στην έλλειψη εμπιστοσύνης, στη μεταβαλλόμενη συμπεριφορά των καταναλωτών, στις προσδοκίες για τις ψηφιακές καινοτομίες και στον υψηλό ανταγωνισμό.
Είναι σαφές, αναφέρει η ΕΥ, ότι οι προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι τράπεζες σήμερα είναι πολλές, καθώς οι πελάτες επαναξιολογούν τη σχέση τους με αυτές και εξετάζουν σοβαρά εναλλακτικές λύσεις.
Παρά τις προκλήσεις ωστόσο, τα αποτελέσματα της έρευνας είναι αισιόδοξα, καθώς καταλήγουν πως οι τράπεζες μπορούν να αντιμετωπίσουν τις υφιστάμενες προκλήσεις και να διατηρήσουν τη σχετικότητά τους με τους καταναλωτές, αξιοποιώντας το εύρος, την πελατειακή τους βάση, την αναγνωρισιμότητα, αλλά και τις υποδομές που διαθέτουν.
Συγκεκριμένα, προτείνεται:
- Να οικοδομήσουν και να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, όχι μόνο σε ό,τι αφορά στην ασφαλή διαχείριση των χρημάτων των πελατών, αλλά και αναφορικά με την ικανότητά τους να κάνουν πάντα το καλύτερο για τον καταναλωτή, παρέχοντας αμερόληπτες, υψηλής ποιότητας συμβουλές.
- Να έχουν καλύτερη κατανόηση της συμπεριφοράς και της νοοτροπίας των πελατών και να παρέχουν προϊόντα και υπηρεσίες προσαρμοσμένες στους διάφορους τύπους καταναλωτών.
- Να επανεξετάσουν τα κανάλια διανομής και να επενδύσουν στην εμβάθυνση της σχέσης τους με τους πελάτες, με ιδιαίτερη έμφαση στο ρόλο των καταστημάτων και στην εμπειρία καταναλωτή μεταξύ των διαφόρων καναλιών.
- Να καινοτομήσουν όπως αντίστοιχες νεοφυείς επιχειρήσεις (FinTechs), απλοποιώντας δραστικά τα προϊόντα τους και παρέχοντας εξαιρετικά απλή εμπειρία υπηρεσιών στον πελάτη
Πηγή: naftemporiki - Oct 31, 2016