Επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή με αφορμή τα αποκαλυπτικά δημοσιεύματα του newpost για την σκανδαλώδη φοροδιαφυγή από τις γερμανικών συμφερόντων Mercedes και BMW κατέθεσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΔΗΜΑΡ, Βασίλης Οικονόμου.
Ερωτάστε:
Υπενθυμίζεται ότι το newpost είχε αποκαλύψει το Μάιο την υπόθεση φοροδιαφυγής των εταιρειών BMW και Mercedes που προκάλεσε και την άμεση παρέμβαση του υφυπουργού Οικονομικών, Γιώργου Μαυραγάνη. Όπως είχε γράψει το newpost, δύο πολύ γνωστές θυγατρικές γερμανικών οίκων κατασκευής αυτοκινήτων, και συγκεκριμένα η Mercedes Benz Hellas και η BMW Hellas έχουν ανακαλύψει τον τρόπο να φοροδιαφεύγουν προκλητικά, κατά συρροή, στερώντας πολλά εκατομμύρια από το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ παράλληλα διαστρεβλώνουν τον ανταγωνισμό στον κλάδο, δυσχεραίνοντας την θέση των ελληνικών εταιρειών οι οποίες βρίσκονται στα πρόθυρα της καταστροφής.
Μια σημαντική κατηγορία φόρων που επιβαρύνουν τα Αυτοκίνητα, όπως είναι το Τέλος Ταξινόμησης και ο Φόρος Πολυτελείας, επιβάλλονται στην λεγόμενη αξία CIF του αυτοκινήτου και καταβάλλονται κατά τον εκτελωνισμό του.
Πρόκειται ουσιαστικά για την εργοστασιακή αξία του αυτοκινήτου, δηλαδή για την τιμή που πουλάει ο κατασκευαστής στην εισαγωγική εταιρεία στην Ελλάδα. Αθροιστικά το ύψος των δύο αυτών φόρων ξεκινάει από 12% και μπορεί να φτάσει έως και το 90% της αξίας του.
Αποδεικνύεται όμως ότι στις περιπτώσεις όπου υπάρχει σχέση μητρικής – θυγατρικής του εισαγωγέα και του κατασκευαστή αυτοκινήτων, η υποτιμολόγηση των αυτοκινήτων με την πρακτική του Transfer Pricing μπορεί να εξασφαλίσει γι’ αυτές τις εταιρείες τεράστια οφέλη σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου και κατ’ επέκταση του έλληνα φορολογούμενου.
Αναλυτικά η ερώτηση του βουλευτή
«Κύριε Υπουργέ, στις αρχές του Μαΐου 2013, κυκλοφόρησε ρεπορτάζ σύμφωνα με το οποίο οι εταιρίες γερμανικών συμφερόντων Mercedes και BMW, εμφανίζουν την τιμή εργοστασιακής πώλησης των αυτοκινήτων από τις μητρικές εταιρίες στην Γερμανία στις θυγατρικές εταιρίες στην Ελλάδα σημαντικά μειωμένη σε σχέση με την πραγματική εργοστασιακή τιμή, γεγονός που συνεπάγεται απώλειες εκατομμυρίων ευρώ για το ελληνικό δημόσιο από τα τέλη ταξινόμησης και τους φόρους πολυτελείας. Η δημοσιογραφική αυτή αποκάλυψη προκάλεσε την άμεση παρέμβαση του Υφυπουργού Οικονομικών ο οποίος έδωσε εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες να ελέγξουν την συγκεκριμένη υπόθεση και να καταθέσουν σχετικό πόρισμα. Με δεδομένο ότι η συγκεκριμένη πρακτική ενδοομιλικών συναλλαγών διαστρεβλώνει πλήρως την ελληνική αγορά αυτοκινήτου και ότι η χώρα μας δεν έχει την πολυτέλεια να χάνει ούτε ένα ευρώ έσοδα,Ερωτάστε:
- Ποιο το πόρισμα των αρμοδίων υπηρεσιών για την προκλητική και σκανδαλώδη αυτή περίπτωση φοροδιαφυγής που αποκαλύφθηκε;
- Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε τόσο για την αποκατάσταση της ζημιάς που υπέστη το ελληνικό δημόσιο τα χρόνια που εφαρμόζεται αυτή η πρακτική από τις συγκεκριμένες εταιρίες και σε ποιες ενέργειες θα προβείτε προκειμένου να εκλείψουν τα νομικά περιθώρια που επιτρέπουν αυτές τις πρακτικές;
Υπενθυμίζεται ότι το newpost είχε αποκαλύψει το Μάιο την υπόθεση φοροδιαφυγής των εταιρειών BMW και Mercedes που προκάλεσε και την άμεση παρέμβαση του υφυπουργού Οικονομικών, Γιώργου Μαυραγάνη. Όπως είχε γράψει το newpost, δύο πολύ γνωστές θυγατρικές γερμανικών οίκων κατασκευής αυτοκινήτων, και συγκεκριμένα η Mercedes Benz Hellas και η BMW Hellas έχουν ανακαλύψει τον τρόπο να φοροδιαφεύγουν προκλητικά, κατά συρροή, στερώντας πολλά εκατομμύρια από το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ παράλληλα διαστρεβλώνουν τον ανταγωνισμό στον κλάδο, δυσχεραίνοντας την θέση των ελληνικών εταιρειών οι οποίες βρίσκονται στα πρόθυρα της καταστροφής.
Μια σημαντική κατηγορία φόρων που επιβαρύνουν τα Αυτοκίνητα, όπως είναι το Τέλος Ταξινόμησης και ο Φόρος Πολυτελείας, επιβάλλονται στην λεγόμενη αξία CIF του αυτοκινήτου και καταβάλλονται κατά τον εκτελωνισμό του.
Πρόκειται ουσιαστικά για την εργοστασιακή αξία του αυτοκινήτου, δηλαδή για την τιμή που πουλάει ο κατασκευαστής στην εισαγωγική εταιρεία στην Ελλάδα. Αθροιστικά το ύψος των δύο αυτών φόρων ξεκινάει από 12% και μπορεί να φτάσει έως και το 90% της αξίας του.
Αποδεικνύεται όμως ότι στις περιπτώσεις όπου υπάρχει σχέση μητρικής – θυγατρικής του εισαγωγέα και του κατασκευαστή αυτοκινήτων, η υποτιμολόγηση των αυτοκινήτων με την πρακτική του Transfer Pricing μπορεί να εξασφαλίσει γι’ αυτές τις εταιρείες τεράστια οφέλη σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου και κατ’ επέκταση του έλληνα φορολογούμενου.