Ρεπορτάζ : Γιάννης Κοκκινίδης
Θέμα «τουρκικής μειονότητας» θέτουν οι Τούρκοι στη Ρόδο κάνοντας λόγο ότι ζουν στο ελληνικό αυτό νησί πάνω από 2.500 ομοεθνείς τους.
Ξαφνικά και ενορχηστρωμένα οι τουρκικές εφημερίδες έβγαλαν ταυτόχρονα στη δημοσιότητα κατασκευασμένα ρεπορτάζ εμφανίζοντας την Ελλάδα δεν σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα και ότι οι ομοεθνείς τους ζητούν απεγνωσμένα βοήθεια από τη «μητέρα πατρίδα τους».
Δυστυχώς η ιστορία έχει δείξει ότι όποτε η Ελλάδα περνάει δύσκολες στιγμές, η Άγκυρα δεν αφήνει ανεκμετάλλευτη την ευκαιρία να θέσει σε εφαρμογή τα επεκτατικά της σχέδια εφευρίσκοντας ή δημιουργώντας αφορμές.
Τώρα δημιουργούν περίεργες καταστάσεις στο σμαραγδένιο νησί.
Συγκεκριμένα οι εφημερίδες Milliyet είχαν δημοσίευμα με τον τίτλο «Το τουρκικό σχολείο στη Ρόδο είναι κλειστό εδώ και 43 χρόνια» και υπέρτιτλο «Αντέδρασε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Αδελφοσύνης και Πολιτισμού των Μουσουλμάνων της Ρόδου», η εφημερίδα Star είχε μεγάλο θέμα
«Οι Τούρκοι της Ρόδου περιμένουν ενδιαφέρον» και ανέφερε ότι οι «Τούρκους» που ζουν στη Ρόδο, ζήτησαν να εφαρμοστούν και τους ίδιους τα δικαιώματα που αναγνωρίζονται στην Τουρκία, στις μειονότητες, τα τελευταία χρόνια και ζήτησαν βοήθεια από τον Τούρκο Πρόεδρο κ. Γκιουλ.
Να σημειώσουμε ότι σε καμία διεθνή συνθήκη δεν υπάρχει αναφορά για μουσουλμανική μειονότητα στα Δωδεκάνησα καθώς αυτά παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα από την Ιταλία.
Ωστόσο το 2000 δημιουργήθηκε ο «Σύνδεσμος Αδελφοσύνης και Πολιτισμού των Μουσουλμάνων της Ρόδου».
Ο φερόμενος πρόεδρος της κ. Μουσταφά Σιγιεχί, υποστήριξε ότι στη Ρόδο ζουν 3.500 «Τούρκοι» και δήλωσε στα τουρκικά ΜΜΕ: «Έχουμε πολλά προβλήματα.
Εδώ δεν μπορούμε να δώσουμε στα παιδιά μας το μάθημα της γλώσσας. Δεν έχουμε σχολείο. Τα παιδιά μας μεγαλώνουν χωρίς να μαθαίνουν τη γλώσσα τους και τη θρησκεία τους. Το μοναδικό τουρκικό σχολείο έκλεισε το 1970. Από τότε το σχολείο είναι κλειστό και σε άσχημη κατάσταση».
Ο κ. Σιγιεχί υποστήριξε επίσης ακόμα ότι οι μουσουλμάνοι «Τούρκοι» της Ρόδου μπορούν και προσεύχονται μόνο σ’ ένα τέμενος και πρόσθεσε:
«Είναι ανεπαρκές το τέμενος του Ιμπραχήμ Πασά. Δε λειτουργεί το τέμενος που είχε γίνει στο όνομα του Μουράτ Ρεΐς, που ήταν ένας από τους φημισμένους ναυτικούς, όπως ο Πιρί Ρεΐς και ο Μπαρμπαρός, από την εποχή του… σουλτάνου Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπή και τώρα έχει γίνει αποθήκη αχρήστων ειδών.
Όταν πέθανε, πριν από 30 χρόνια, ο μουφτής, το τέμενος κλειδώθηκε. Τα τελευταία δύο χρόνια δε μπορούμε να πάμε στην Ντάττσα και οι ''Τούρκοι''της Ρόδου θέλουν να πάνε Ντάττσα».
Στην όλη αυτή επιχείρηση προπαγάνδας και προκειμένου να προκληθεί οργή στους Τούρκους αναγνώστες κ. Μουσταφά Σιγιεχί:
«Για μας εφαρμόζονται διπλά μέτρα και σταθμά. Οι ''Τούρκοι'' δε μπορούν να δουλέψουν στους δημόσιους θεσμούς. Μπορούν να γίνονται μόνο καθαριστές στο δήμο. Ο αξιότιμος Πρόεδρος Γκιουλ, όταν ήταν ΥΠΕΞ, είχε έρθει εδώ και του έδωσα μία τετρασέλιδη έκθεση. Εδώ το σχολείο μας είναι κλειστό. Είναι ανοιχτό μόνο ένα τέμενος και επιθυμούμε να ανοίξει, επιτέλους, ένα δεύτερο τέμενος».
Σημειώσουμε εδώ ότι τον τελευταίο καιρό ο τουρκικός τύπος ασχολείται με τη Ρόδο και ειδικά με θέματα που αφορούν διάφορα τεμένη υποστηρίζοντας ψευδώς ότι… καταρρέουν, ενώ είναι γνωστό ότι στα περισσότερα έχουν γίνει αναστηλώσεις, ενώ σε άλλα βρίσκονται σε εξέλιξη σημαντικές παρεμβάσεις με την φροντίδα και τις δαπάνες του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Αναλυτές αλλά και αξιωματούχοι του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών παρακολουθούν τα κατευθυνόμενα αυτά δημοσιεύματα αλλά και το σκηνικό που στήνεται στη Ρόδο και δεν κρύβουν τη σκέψη τους ότι κύκλοι της Άγκυρας επιχειρούν να δημιουργήσουν στην Ρόδο και στην Κω το «μοντέλο της Θράκης», με σκοπό να δημιουργηθούν παράλληλες δομές στην καθημερινή ζωή των μουσουλμάνων.
Είναι σαφές ότι το καθεστώς των μουσουλμάνων Ελλήνων πολιτών της Ρόδου και της Κω δεν διέπεται από τη Συνθήκη της Λωζάννης και συνεπώς δεν υπάρχει εκεί αναγνωρισμένη μειονότητα. Παρόλα αυτά το τουρκικό προξενείο στη Ρόδο δραστηριοποιείται υπόγεια και με χρηματισμούς ντόπιων μουσουλμάνων- μέχρι πρότινος φιλήσυχους- τους στρατολογεί σε ανθελληνικές ενέργειες.
Το Βακούφ Ρόδου, το οποίο βάσει της ελληνικής νομοθεσίας είναι αρμόδιο για τη διαχείριση μουσουλμανικών τεμενών, νεκροταφείων και ακινήτων στο νησί, έστειλε στις 11 Ιουλίου του 2012 επίσημο αίτημα προς τη Μουφτεία Διδυμοτείχου, ζητώντας τη μετάβαση ενός ιμάμη-θεολόγου για τις ανάγκες του Ραμαζανίου. Μία ημέρα αργότερα, στις 12 Ιουλίου, σε απάντησή της, η Μουφτεία ανακοίνωσε ότι επέλεξε τον ιμάμη του τεμένους Φερών κ. Χασάν Καρά Αλή για να μεταβεί στη Ρόδο.
Δεν είναι τυχαίο ότι η κυβέρνηση Ερντογάν είχε ζητήσει από το Συμβούλιο της Ευρώπης να συγγραφεί έκθεση για την κατάσταση των μουσουλμάνων σε Ρόδο και Κω έπειτα από την έκθεση που έκανε το Συμβούλιο για την Ιμβρο και την Τένεδο.
Θέμα «τουρκικής μειονότητας» θέτουν οι Τούρκοι στη Ρόδο κάνοντας λόγο ότι ζουν στο ελληνικό αυτό νησί πάνω από 2.500 ομοεθνείς τους.
Ξαφνικά και ενορχηστρωμένα οι τουρκικές εφημερίδες έβγαλαν ταυτόχρονα στη δημοσιότητα κατασκευασμένα ρεπορτάζ εμφανίζοντας την Ελλάδα δεν σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα και ότι οι ομοεθνείς τους ζητούν απεγνωσμένα βοήθεια από τη «μητέρα πατρίδα τους».
Δυστυχώς η ιστορία έχει δείξει ότι όποτε η Ελλάδα περνάει δύσκολες στιγμές, η Άγκυρα δεν αφήνει ανεκμετάλλευτη την ευκαιρία να θέσει σε εφαρμογή τα επεκτατικά της σχέδια εφευρίσκοντας ή δημιουργώντας αφορμές.
Τώρα δημιουργούν περίεργες καταστάσεις στο σμαραγδένιο νησί.
Συγκεκριμένα οι εφημερίδες Milliyet είχαν δημοσίευμα με τον τίτλο «Το τουρκικό σχολείο στη Ρόδο είναι κλειστό εδώ και 43 χρόνια» και υπέρτιτλο «Αντέδρασε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Αδελφοσύνης και Πολιτισμού των Μουσουλμάνων της Ρόδου», η εφημερίδα Star είχε μεγάλο θέμα
«Οι Τούρκοι της Ρόδου περιμένουν ενδιαφέρον» και ανέφερε ότι οι «Τούρκους» που ζουν στη Ρόδο, ζήτησαν να εφαρμοστούν και τους ίδιους τα δικαιώματα που αναγνωρίζονται στην Τουρκία, στις μειονότητες, τα τελευταία χρόνια και ζήτησαν βοήθεια από τον Τούρκο Πρόεδρο κ. Γκιουλ.
Να σημειώσουμε ότι σε καμία διεθνή συνθήκη δεν υπάρχει αναφορά για μουσουλμανική μειονότητα στα Δωδεκάνησα καθώς αυτά παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα από την Ιταλία.
Ωστόσο το 2000 δημιουργήθηκε ο «Σύνδεσμος Αδελφοσύνης και Πολιτισμού των Μουσουλμάνων της Ρόδου».
Ο φερόμενος πρόεδρος της κ. Μουσταφά Σιγιεχί, υποστήριξε ότι στη Ρόδο ζουν 3.500 «Τούρκοι» και δήλωσε στα τουρκικά ΜΜΕ: «Έχουμε πολλά προβλήματα.
Εδώ δεν μπορούμε να δώσουμε στα παιδιά μας το μάθημα της γλώσσας. Δεν έχουμε σχολείο. Τα παιδιά μας μεγαλώνουν χωρίς να μαθαίνουν τη γλώσσα τους και τη θρησκεία τους. Το μοναδικό τουρκικό σχολείο έκλεισε το 1970. Από τότε το σχολείο είναι κλειστό και σε άσχημη κατάσταση».
Ο κ. Σιγιεχί υποστήριξε επίσης ακόμα ότι οι μουσουλμάνοι «Τούρκοι» της Ρόδου μπορούν και προσεύχονται μόνο σ’ ένα τέμενος και πρόσθεσε:
«Είναι ανεπαρκές το τέμενος του Ιμπραχήμ Πασά. Δε λειτουργεί το τέμενος που είχε γίνει στο όνομα του Μουράτ Ρεΐς, που ήταν ένας από τους φημισμένους ναυτικούς, όπως ο Πιρί Ρεΐς και ο Μπαρμπαρός, από την εποχή του… σουλτάνου Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπή και τώρα έχει γίνει αποθήκη αχρήστων ειδών.
Όταν πέθανε, πριν από 30 χρόνια, ο μουφτής, το τέμενος κλειδώθηκε. Τα τελευταία δύο χρόνια δε μπορούμε να πάμε στην Ντάττσα και οι ''Τούρκοι''της Ρόδου θέλουν να πάνε Ντάττσα».
Στην όλη αυτή επιχείρηση προπαγάνδας και προκειμένου να προκληθεί οργή στους Τούρκους αναγνώστες κ. Μουσταφά Σιγιεχί:
«Για μας εφαρμόζονται διπλά μέτρα και σταθμά. Οι ''Τούρκοι'' δε μπορούν να δουλέψουν στους δημόσιους θεσμούς. Μπορούν να γίνονται μόνο καθαριστές στο δήμο. Ο αξιότιμος Πρόεδρος Γκιουλ, όταν ήταν ΥΠΕΞ, είχε έρθει εδώ και του έδωσα μία τετρασέλιδη έκθεση. Εδώ το σχολείο μας είναι κλειστό. Είναι ανοιχτό μόνο ένα τέμενος και επιθυμούμε να ανοίξει, επιτέλους, ένα δεύτερο τέμενος».
Σημειώσουμε εδώ ότι τον τελευταίο καιρό ο τουρκικός τύπος ασχολείται με τη Ρόδο και ειδικά με θέματα που αφορούν διάφορα τεμένη υποστηρίζοντας ψευδώς ότι… καταρρέουν, ενώ είναι γνωστό ότι στα περισσότερα έχουν γίνει αναστηλώσεις, ενώ σε άλλα βρίσκονται σε εξέλιξη σημαντικές παρεμβάσεις με την φροντίδα και τις δαπάνες του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Αναλυτές αλλά και αξιωματούχοι του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών παρακολουθούν τα κατευθυνόμενα αυτά δημοσιεύματα αλλά και το σκηνικό που στήνεται στη Ρόδο και δεν κρύβουν τη σκέψη τους ότι κύκλοι της Άγκυρας επιχειρούν να δημιουργήσουν στην Ρόδο και στην Κω το «μοντέλο της Θράκης», με σκοπό να δημιουργηθούν παράλληλες δομές στην καθημερινή ζωή των μουσουλμάνων.
Είναι σαφές ότι το καθεστώς των μουσουλμάνων Ελλήνων πολιτών της Ρόδου και της Κω δεν διέπεται από τη Συνθήκη της Λωζάννης και συνεπώς δεν υπάρχει εκεί αναγνωρισμένη μειονότητα. Παρόλα αυτά το τουρκικό προξενείο στη Ρόδο δραστηριοποιείται υπόγεια και με χρηματισμούς ντόπιων μουσουλμάνων- μέχρι πρότινος φιλήσυχους- τους στρατολογεί σε ανθελληνικές ενέργειες.
Το Βακούφ Ρόδου, το οποίο βάσει της ελληνικής νομοθεσίας είναι αρμόδιο για τη διαχείριση μουσουλμανικών τεμενών, νεκροταφείων και ακινήτων στο νησί, έστειλε στις 11 Ιουλίου του 2012 επίσημο αίτημα προς τη Μουφτεία Διδυμοτείχου, ζητώντας τη μετάβαση ενός ιμάμη-θεολόγου για τις ανάγκες του Ραμαζανίου. Μία ημέρα αργότερα, στις 12 Ιουλίου, σε απάντησή της, η Μουφτεία ανακοίνωσε ότι επέλεξε τον ιμάμη του τεμένους Φερών κ. Χασάν Καρά Αλή για να μεταβεί στη Ρόδο.
Δεν είναι τυχαίο ότι η κυβέρνηση Ερντογάν είχε ζητήσει από το Συμβούλιο της Ευρώπης να συγγραφεί έκθεση για την κατάσταση των μουσουλμάνων σε Ρόδο και Κω έπειτα από την έκθεση που έκανε το Συμβούλιο για την Ιμβρο και την Τένεδο.