Εκλεισε το πρωί της Τετάρτης το αεροδρόμιο της Κάσου καθώς αρρώστησε ο μοναδικός τηλεπικοινωνιακός υπάλληλος που υπηρετεί στον αερολιμένα με αποτέλεσμα να μην πραγματοποιηθεί καμία πτήση από και προς το νησί και μάλιστα κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου.
Πρόκειται για την πολλοστή φορά που η έλλειψη τηλεπικοινωνιακών υπαλλήλων οδηγεί σε κλείσιμο περιφερειακού αεροδρομίου καθώς το πρόβλημα παρά τις συνεχείς διαμαρτυρίες των εργαζομένων και τις εξαγγελίες για επίλυσή του, παραμένει άλυτο για ακόμα ένα καλοκαίρι οπότε και η αεροπορική κίνηση πολλαπλασιάζεται.
Οπως μεταδίδει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών Υπαλλήλων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), στις 09.09 το πρωί της Τετάρτης ο μοναδικός υπάλληλος που υπηρετεί στο αεροδρόμιο μεταφέρθηκε στο Κέντρο Υγείας του νησιού επειδή αισθάνθηκε έντονη αδιαθεσία.
Η κατάργηση των εμπορικών πτήσεων δεν είναι το μοναδικό κρίσιμο ζήτημα σε ένα μικρό και ακριτικό νησί όπως η Κάσος. Κι αυτό διότι υπάρχει πάντοτε το ενδεχόμενο να προκύψει ανάγκη αεροδιακομιδής ασθενούς, ο οποίος θα χρειαστεί πιο εξειδικευμένη και εντατική φροντίδα απ΄αυτήν που μπορεί να προσφέρει το Κέντρο Υγείας του νησιού.
Υπενθυμίζεται ότι αντίστοιχα περιστατικά με κλειστά αεροδρόμια λόγω ...ασθενείας έχουν καταγραφεί πολλές φορές τα τελευταία χρόνια σε νησιά όπως η Μήλος, η Νάξος, η Ικαρία και αρκετά άλλα, όπως έχει ήδη γράψει το «Εθνος» σε ρεπορτάζ του. Το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού του κλάδου έχει επισημανθεί πολλές φορές και στην προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και στη Διοίκηση της ΥΠΑ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συλλόγου:
- Στα 11 από τα 15 παραμεθόρια αεροδρόμια που παρέχουν την υπηρεσία Πληροφοριών Πτήσεων, υπηρετεί μόνο ένας υπάλληλος εξυπηρετώντας επιβατικές, νοσοκομειακές, στρατιωτικές πτήσεις καθ’ όλο το 24ωρο, χωρίς ρεπό και άδεια.
- Στα 7 από τα 11 δεν υπάρχει ούτε ένας μόνιμος υπάλληλος και οι ανάγκες καλύπτονται με μετακινήσεις καθόλη τη διάρκεια του χρόνου αφήνοντας κενά στελέχωσης στα υπόλοιπα αεροδρόμια.
Οι εργαζόμενοι μαλιστα έχουν προειδοποιήσει ότι από την κατάσταση αυτή ενδέχεται να δημιουργηθούν και επικίνδυνα κενά για την ασφάλεια των πτήσεων. Κι αυτό γιατί – όπως αναφέρουν εδώ και καιρό - η εξάντληση του ελαχίστου προσωπικού που έχει απομείνει και αναγκάζεται να δουλεύει στα όρια της ανθρώπινης αντοχής του χωρίς ρεπό και άδεια και χωρίς την απαιτούμενη ημερήσια ξεκούραση λόγω 24ωρου stand by για αεροδιακομιδές με φαινόμενα λιποθυμιών και απώλειας προσανατολισμού λόγω κόπωσης και η εντατικοποίηση της εργασίας λόγω αύξησης της αεροπορικής κίνησης, «διαμορφώνουν επικίνδυνες καταστάσεις για την ασφάλεια των πτήσεων-επιβαινόντων, την υγεία των συναδέλφων και την εξυπηρέτηση των αναγκών του επιβατικού κοινού και των κατοίκων των ακριτικών νησιών γενικότερα».
Παρά την πρόσφατη υπογραφή της μετάταξης 6 υπαλλήλων από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα στον κλάδο, η κατάσταση δεν έχει βελτιωθεί καθώς οι άνθρωποι αυτοί θα πρέπει να περάσουν από εκπαίδευση, η οποία δεν έχει ξεκινήσει ακόμα. Κατά συνέπεια η κατάσταση στα μικρά περιφερειακά αεροδρόμια παραμένει ίδια, ενώ και το φετινό καλοκαίρι αναγκαστικά θα βγει με το ελάχιστο υφιστάμενο προσωπικό.
Οπως εξηγεί στο «Εθνος» ο πρόεδρος του Συλλόγου, Γιώργος Κωνσταντινάκης «μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών και όλη τη δημοσιότητα που ακολούθησε για την κατάσταση στους κλάδους των μεταφορών, υπεγράφησαν οι συγκεκριμένες μετατάξεις. Την 1η Ιουνίου οι άνθρωποι αυτοί έφτασαν στις μονάδες που θα υπηρετήσουν, αλλά θα περάσουν μήνες ώστε να μπορέσουν να πιάσουν μικρόφωνο».
Σύμφωνα με τον ίδιο, για να είναι σε θέση να αναλάβουν υπηρεσία μόνοι τους θα πρέπει να προηγηθεί τρίμηνη θεωρητική εκπαίδευση στη σχολή πολιτικής αεροπορίας, η οποία δεν έχει συσταθεί ακόμα καθώς συστήνεται κάθε φορά που υπάρχει γκρουπ προς εκπαίδευση και πρακτική δύο μηνών στη μονάδα που θα υπηρετήσουν δίπλα σε παλαιότερο υπάλληλο.
Μαρία Λιλιοπούλου
Πηγή: www.ethnos.gr