Γράφει ο
Αγαπητός Ξάνθης
αρχιτέκτονας -
Σε μια σεμνή τελετή στη μεγάλη αίθουσα του Πανεπιστήμιου Αιγαίου, ανακηρύχθηκε επίτιμος διδάκτορας του Παιδαγωγού Τμήματος, ο ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ.
Ο μέντορας του Τουρισμού.
Πράγματι από την δεκαετία του ΄50 προέβλεψε την παράλληλη πορεία του τουρισμού με την ανάπτυξη και μέχρι και τώρα προσπαθεί να αναλύσει κοινωνικοοικονομικά το φαινόμενο. Αποτελεί ανοιχτό βιβλίο σε θέματα τουρισμού χωρίς να λησμονεί και την κοινωνική διάσταση γύρω από την οικονομία.
Μέσα σε αυτό το πνευματικό περίγραμμα διεισδύει παράλληλα σε θέματα πολιτικής εικόνας, ιστορίας της περιοχής και αναλύοντας συγχρόνως με έντεχνο τρόπο το διάβα του έντυπου τύπου της περιοχής μας επιτυγχάνει την κατεύθυνση της ανάγνωσης του πολιτιστικού αποτυπώματος του τόπου μας.
Του οφείλουμε πολλά.
Οι δύο καθηγήτριες, η κ.Φώκιαλη και η κ.Σκούρτου ανέλαβαν να παρουσιάσουν το πολύμορφο προφίλ του διδάκτορα.
Η πρώτη με λόγο μεστό, επικοινωνιακό, εικονοληψιμότητας ξεφύλλισε το έργο του τιμωμένου στην παρουσίαση δύο συμπαγών κεφαλαίων. Το ποσοτικό και το χρονικό έργο του. Και τα δύο πλούσια στα πενήντα χρόνια παρουσίας στα δρώμενα του τόπου μας.
Η δεύτερη ανάγνωσε τις κοινωνικές δράσεις της προσωπικότητας που και μέχρι και σήμερα δεν τερματίζονται με την πολυποίκιλη διαδρομή ζωής και τους ενεργούς σταθμούς της.
Είναι ένας αέναος μαθητής.
Πάντοτε ευπροσήγορος, ακριβής αναλύει το κάθε γεγονός σε σχέση με την ιστορία.
Και αυτό έκανε και στο τέλος της τελετής για να αποδείξει ο ίδιος ακόμη μια φορά την συγκρισιμότητα του έτους ένταξης της Δωδ/σου στα αγκαλιά της μητέρας Ελλάδας με τη σημερινή χρονική κατάσταση. Εμφανίζοντας την τρομερή αλλαγή κοινωνικών δεδομένων και παραμέτρων περίγραψε πολύ γλαφυρά το χθες και το σήμερα μέσα από αδιαμφισβήτητους αριθμούς στο τομέα της παιδείας, υγείας, πρόνοιας, τον τεχνικό χώρο. Η Δωδεκάνησος του ’48 ήταν πολύ «συρρικνωμένη» σε σχέση με το σήμερα.
Το θαύμα του τουρισμού και η έξαρση της οικοδομής χωρίς βέβαια σχεδιασμένη βιώσιμη αναπτυξιακή πολιτική έφεραν την μονοκαλλιέργεια του Τουρισμού, όπου άμεσα ή έμμεσα απασχολούνται το 85% του ανθρώπινου δυναμικού στην περιοχής μας. Είναι από τους λίγους επιστήμονες που με συνέπεια λόγου και πράξεων έχει βάλει ένα λιθαράκι στο συνολικό οικοδόμημα της τουριστικής πορείας του τόπου μας (για μένα, παρά τα όποια προβλήματα το αποτέλεσμα της έχει θετικό πρόσημο).
Αλλά και η συμβολή του στην ίδρυση του Πανεπιστημίου Αιγαίου και η ενδυνάμωση του με Τμήματα Τουριστικής Στρατηγικής και Marketing παραμένουν χαραγμένες στις χρυσές σελίδες του πνευματικού άλμπουμ του τόπου μας.
Τα βιβλία του κοσμούν κάθε βιβλιοθήκη και παραμένουν πρωτογενής πηγές για κάθε επιστημονική εργασία. Μέσα από αυτά μπορείς να διακρίνεις τον σοφό άνθρωπο ΛΟΓΟΘΕΤΗ, γιατί όπως λέει και ο κ. Νανόπουλος «η γνώση μπορεί να γηράσκει, η σοφία ποτέ».
Αυτή τη σοφία ψάχνουμε και εμείς.
Η ανθρωπιά του φάνηκε στην τελική αποστροφή του λόγου του όπου περιγράφει με συγκίνηση για «τον φίλο του καφετζή από την Ψύνθο που μετακόμισε στο κέντρο για να βρει το όνειρο του μέσα από την ανάπτυξη των οικονομικών στοιχείων και δυστυχώς το όνειρο του ξέφτισε και μετετράπη σε ΜΗ ΕΥΤΥΧΙΑ παρόλο τις υποσχέσεις οι όποιες περιφραζόντουσαν τότε από τους μεγαλοσχήμωνες ότι Ανάπτυξη= Ευημερία= Ευτυχία (όπως αποδείχτηκε από τη ζωή του καφετζή: πλαστό ηθικό δίλημμα).
Όλα αυτά αθροιζόμενα μπορούν να υπερτονίσουν την ορθή επιλογή του Πανεπιστήμιου Αιγαίου να αναδείξει ακόμη μια φορά την εξωστρέφεια τα τελευταία χρόνια προς την τοπική κοινωνία σε μια αμφίδρομη ζώσα σχέση (και σ΄ επέκταση με την ανακήρυξη σε επίτιμο διδάκτορα και του κ. Αργύρη Σφουντούρη).
Η «Πνευματική Κιβωτός» οφείλει να είναι ανοικτή στις προκλήσεις των καιρών, στην διεπιστημονικότητα, στα αριστεία, την πνευματική ανύψωση στους χαλεπούς καιρούς που διανύουμε. Το ταξίδι για την Ιθάκη θέλει στιβαρό και σταθερό πλοηγό και αυτός είναι οι πνευματικές αξίες εντός της διαθεματικής Παιδείας που διδάσκονται στα Πανεπιστήμια και στα σχολεία μας.
Γιατί Παιδεία με την ευρύτερη έννοια, προσδιορίζεται ως η γενικότερη καλλιέργεια του ανθρώπου και συνδέεται με έννοιες, όπως η «μόρφωση», η «αγωγή» και η «κουλτούρα». Η πνευματική καλλιέργεια που παρέχει η Παιδεία συνίσταται στην κατάρτιση του ανθρώπου από άποψη γνώσεων, στην καλλιέργεια της λογικής και στην ευαισθητοποίηση όλων μας για ένα αειφόρο μέλλον.
Αυτό ακριβώς διδάσκει ο ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ με τη στάση επτά δεκαετίες τώρα…
Ευχαριστούμε.
Υ.Γ Το άρθρο γράφτηκε τις ώρες του η Μεγάλη Βρετανία αποφάσισε την έξοδο της από την αγκαλιά της Ε.Ε. Ελπίζω ότι προσωπικότητες σαν το ΜΙΛΤΙΑΔΗ ΛΟΓΟΘΕΤΗ να διαχειριστούν τις τύχες μας, αλλιώς…
Από τη ΡΟΔΙΑΚΗ
Αγαπητός Ξάνθης
αρχιτέκτονας -
Σε μια σεμνή τελετή στη μεγάλη αίθουσα του Πανεπιστήμιου Αιγαίου, ανακηρύχθηκε επίτιμος διδάκτορας του Παιδαγωγού Τμήματος, ο ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ.
Ο μέντορας του Τουρισμού.
Πράγματι από την δεκαετία του ΄50 προέβλεψε την παράλληλη πορεία του τουρισμού με την ανάπτυξη και μέχρι και τώρα προσπαθεί να αναλύσει κοινωνικοοικονομικά το φαινόμενο. Αποτελεί ανοιχτό βιβλίο σε θέματα τουρισμού χωρίς να λησμονεί και την κοινωνική διάσταση γύρω από την οικονομία.
Μέσα σε αυτό το πνευματικό περίγραμμα διεισδύει παράλληλα σε θέματα πολιτικής εικόνας, ιστορίας της περιοχής και αναλύοντας συγχρόνως με έντεχνο τρόπο το διάβα του έντυπου τύπου της περιοχής μας επιτυγχάνει την κατεύθυνση της ανάγνωσης του πολιτιστικού αποτυπώματος του τόπου μας.
Του οφείλουμε πολλά.
Οι δύο καθηγήτριες, η κ.Φώκιαλη και η κ.Σκούρτου ανέλαβαν να παρουσιάσουν το πολύμορφο προφίλ του διδάκτορα.
Η πρώτη με λόγο μεστό, επικοινωνιακό, εικονοληψιμότητας ξεφύλλισε το έργο του τιμωμένου στην παρουσίαση δύο συμπαγών κεφαλαίων. Το ποσοτικό και το χρονικό έργο του. Και τα δύο πλούσια στα πενήντα χρόνια παρουσίας στα δρώμενα του τόπου μας.
Η δεύτερη ανάγνωσε τις κοινωνικές δράσεις της προσωπικότητας που και μέχρι και σήμερα δεν τερματίζονται με την πολυποίκιλη διαδρομή ζωής και τους ενεργούς σταθμούς της.
Είναι ένας αέναος μαθητής.
Πάντοτε ευπροσήγορος, ακριβής αναλύει το κάθε γεγονός σε σχέση με την ιστορία.
Και αυτό έκανε και στο τέλος της τελετής για να αποδείξει ο ίδιος ακόμη μια φορά την συγκρισιμότητα του έτους ένταξης της Δωδ/σου στα αγκαλιά της μητέρας Ελλάδας με τη σημερινή χρονική κατάσταση. Εμφανίζοντας την τρομερή αλλαγή κοινωνικών δεδομένων και παραμέτρων περίγραψε πολύ γλαφυρά το χθες και το σήμερα μέσα από αδιαμφισβήτητους αριθμούς στο τομέα της παιδείας, υγείας, πρόνοιας, τον τεχνικό χώρο. Η Δωδεκάνησος του ’48 ήταν πολύ «συρρικνωμένη» σε σχέση με το σήμερα.
Το θαύμα του τουρισμού και η έξαρση της οικοδομής χωρίς βέβαια σχεδιασμένη βιώσιμη αναπτυξιακή πολιτική έφεραν την μονοκαλλιέργεια του Τουρισμού, όπου άμεσα ή έμμεσα απασχολούνται το 85% του ανθρώπινου δυναμικού στην περιοχής μας. Είναι από τους λίγους επιστήμονες που με συνέπεια λόγου και πράξεων έχει βάλει ένα λιθαράκι στο συνολικό οικοδόμημα της τουριστικής πορείας του τόπου μας (για μένα, παρά τα όποια προβλήματα το αποτέλεσμα της έχει θετικό πρόσημο).
Αλλά και η συμβολή του στην ίδρυση του Πανεπιστημίου Αιγαίου και η ενδυνάμωση του με Τμήματα Τουριστικής Στρατηγικής και Marketing παραμένουν χαραγμένες στις χρυσές σελίδες του πνευματικού άλμπουμ του τόπου μας.
Τα βιβλία του κοσμούν κάθε βιβλιοθήκη και παραμένουν πρωτογενής πηγές για κάθε επιστημονική εργασία. Μέσα από αυτά μπορείς να διακρίνεις τον σοφό άνθρωπο ΛΟΓΟΘΕΤΗ, γιατί όπως λέει και ο κ. Νανόπουλος «η γνώση μπορεί να γηράσκει, η σοφία ποτέ».
Αυτή τη σοφία ψάχνουμε και εμείς.
Η ανθρωπιά του φάνηκε στην τελική αποστροφή του λόγου του όπου περιγράφει με συγκίνηση για «τον φίλο του καφετζή από την Ψύνθο που μετακόμισε στο κέντρο για να βρει το όνειρο του μέσα από την ανάπτυξη των οικονομικών στοιχείων και δυστυχώς το όνειρο του ξέφτισε και μετετράπη σε ΜΗ ΕΥΤΥΧΙΑ παρόλο τις υποσχέσεις οι όποιες περιφραζόντουσαν τότε από τους μεγαλοσχήμωνες ότι Ανάπτυξη= Ευημερία= Ευτυχία (όπως αποδείχτηκε από τη ζωή του καφετζή: πλαστό ηθικό δίλημμα).
Όλα αυτά αθροιζόμενα μπορούν να υπερτονίσουν την ορθή επιλογή του Πανεπιστήμιου Αιγαίου να αναδείξει ακόμη μια φορά την εξωστρέφεια τα τελευταία χρόνια προς την τοπική κοινωνία σε μια αμφίδρομη ζώσα σχέση (και σ΄ επέκταση με την ανακήρυξη σε επίτιμο διδάκτορα και του κ. Αργύρη Σφουντούρη).
Η «Πνευματική Κιβωτός» οφείλει να είναι ανοικτή στις προκλήσεις των καιρών, στην διεπιστημονικότητα, στα αριστεία, την πνευματική ανύψωση στους χαλεπούς καιρούς που διανύουμε. Το ταξίδι για την Ιθάκη θέλει στιβαρό και σταθερό πλοηγό και αυτός είναι οι πνευματικές αξίες εντός της διαθεματικής Παιδείας που διδάσκονται στα Πανεπιστήμια και στα σχολεία μας.
Γιατί Παιδεία με την ευρύτερη έννοια, προσδιορίζεται ως η γενικότερη καλλιέργεια του ανθρώπου και συνδέεται με έννοιες, όπως η «μόρφωση», η «αγωγή» και η «κουλτούρα». Η πνευματική καλλιέργεια που παρέχει η Παιδεία συνίσταται στην κατάρτιση του ανθρώπου από άποψη γνώσεων, στην καλλιέργεια της λογικής και στην ευαισθητοποίηση όλων μας για ένα αειφόρο μέλλον.
Αυτό ακριβώς διδάσκει ο ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ με τη στάση επτά δεκαετίες τώρα…
Ευχαριστούμε.
Υ.Γ Το άρθρο γράφτηκε τις ώρες του η Μεγάλη Βρετανία αποφάσισε την έξοδο της από την αγκαλιά της Ε.Ε. Ελπίζω ότι προσωπικότητες σαν το ΜΙΛΤΙΑΔΗ ΛΟΓΟΘΕΤΗ να διαχειριστούν τις τύχες μας, αλλιώς…
Από τη ΡΟΔΙΑΚΗ