Σάββατο, Σεπτεμβρίου 26, 2015

Την επιστροφή των επιδοτήσεων για τα «καθαρά» ΙΧ θα ζητήσει η Ισπανία από τη Seat - Αποκάλυψη από τους Financial Times:Έγγραφο βόμβα δείχνει ότι η Κομισιόν γνώριζε το σκάνδαλο Volkswagen από το 2013...

Η ισπανική κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να ζητήσει από τη Seat, την ισπανική θυγατρική της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen, να επιστρέψει τις επιδοτήσεις που χορηγήθηκαν για τα οχήματα ντίζελ που φέρουν κινητήρες με λογισμικό που παραποιεί τους ελέγχους για τους ρύπους και τα οποία πουλήθηκαν στο πλαίσιο της εκστρατείας προώθησης αποδοτικότερων αυτοκινήτων.

«Στο μέτρο κατά το οποίο τα αυτοκίνητα αυτά πουλήθηκαν χάρη στις επιδοτήσεις που δίνονταν στα αποδοτικότερα οχήματα, λογικά θα προτείνουμε την επιστροφή» του ποσού, δήλωσε ο υπουργός Βιομηχανίας Χοσέ Μανουέλ Σορία.

Ο Σορία είπε ότι αναμένει από τη Seat να δημοσιοποιήσει τον αριθμό των οχημάτων που φέρουν το επίμαχο λογισμικό, εντός αλλά και εκτός της Ισπανίας.

Σύμφωνα με την εφημερίδα El Pais η Seat έχει τοποθετήσει περισσότερους από 500.000 τέτοιους κινητήρες στα οχήματά της από το 2009 και μετά. «Η Seat εφοδίασε ορισμένα από τα οχήματά της με τους κινητήρες ΕΑ189 της Volkswagen» παραδέχτηκε την Πέμπτη ένας εκπρόσωπος της εταιρείας, χωρίς ωστόσο να δώσει συγκεκριμένους αριθμούς.

Ο υπουργός διευκρίνισε ότι η πρόταση αυτή θα γίνει, ανεξαρτήτως των άλλων μέτρων που μπορεί να αποφασιστούν.

Η ισπανική εταιρεία πούλησε 378.586 οχήματα το 2014 και περίπου 2 εκατομμύρια (βενζινοκίνητα και ντίζελ) τα τελευταία έξι χρόνια, πάντα σύμφωνα με τους υπολογισμούς της El Pais.

Η ισπανική κυβέρνηση εφάρμοσε το 2009 ένα σχέδιο --το οποίο έχει παραταθεί αρκετές φορές από τότε-- με στόχο την ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων της χώρας. Οι Ισπανοί καταναλωτές λάμβαναν επιδότηση 2.000 ευρώ από το κράτος αν αγόραζαν καινούριο αυτοκίνητο και απέσυραν το παλαιό όχημά τους, αρκεί να ήταν ηλικίας άνω των 10 ετών. Τον Μάιο η κυβέρνηση ενέκρινε ένα νέο πρόγραμμα επιδοτήσεων, ύψους 225 εκατομμυρίων ευρώ, όμως αυτή τη φορά η επιχορήγηση για την αγορά νέου αυτοκινήτου έπεσε στα 1.500 ευρώ ανά όχημα.

Η Volkswagen λειτουργεί στην Ισπανία εργοστάσια στην Καταλονία και τη Ναβάρα όπου κατασκευάζονται τα οχήματα της Seat, της Audi και ορισμένα δικά της μοντέλα.

Έγγραφο βόμβα δείχνει ότι η Κομισιόν γνώριζε το σκάνδαλο Volkswagen από το 2013
Αποκάλυψη από τους Financial Times

Έγγραφο βόμβα που αποκαλύπτουν οι Financial Times δίνει νέα τροπή στο πολύκροτο σκάνδαλο της Volkswagen δείχνει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή γνώριζε για το λογισμικό που παραποιούσε τις τιμές εκπομπής ρύπων στους κινητήρες της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σύμφωνα με το επίμαχο έγγραφο, αξιωματούχοι της Κομισιόν είχαν προειδοποιήσει από το 2013 για τους κινδύνους των συστημάτων αναστολής (defeat devices), δηλαδή δύο ολόκληρα χρόνια προτού ξεσπάσει το σκάνδαλο ρύπων της Volkswagen

Η επίμαχη έκθεση που φέρνουν στο φως της δημοσιότητας οι FT είχε συνταχθεί από το Κοινό Κέντρο Ελέγχου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και υπογράμμιζε τις προκλήσεις που έθεταν τα συστήματα αναστολής και πως ήταν σε θέση να παραποιήσουν αποτελέσματα στις μετρήσεις για πετρελαιοκίνητα οχήματα. Ωστόσο οι ρυθμιστικές αρχές δεν κατάφεραν στην συνέχεια να κυνηγήσουν το ζήτημα, παρά το γεγονός ότι η τεχνολογία ήταν παράνομη στην Ευρώπη ήδη από το 2007. Αξιωματούχοι της Ε.Ε. ανέφεραν πως δεν έκαναν έρευνα για τον εντοπισμό μιας τέτοιας συσκευής και ότι δεν γνωρίζουν κάποια εθνική αρχή που να έχει εντοπίσει κάποια.

Η έκθεση του 2013 υποστήριζε ότι τα πετρελαιοκίνητα οχήματα πρέπει να ελέγχονται στον δρόμο και όχι σε εργαστήρια, για να μειώνεται ο κίνδυνος παραποίησης. «Αισθητήρες και ηλεκτρονικά εξαρτήματα στα σημερινά αυτοκίνητα μπορούν να διαγνώσουν την έναρξη ενός τεστ ρύπων στο εργαστήριο» ανέφερε η έκθεση. Οι συσκευές μπορούσαν ακόμα να «ενεργοποιήσουν, να τροποποιήσουν, να καθυστερήσουν ή να απενεργοποιήσουν συστήματα ελέγχου των ρύπων» προειδοποιούσε η έκθεση. Η μετάβαση σε τεστ στους δρόμους θα διασφάλιζε «ότι η χρήση συστημάτων αναστολής θα περιοριστεί όσο το δυνατόν περισσότερο».

«Τεστ δείχνουν ότι οι εκπομπές διοξειδίων του αζώτου ξεπερνούσαν σημαντικά τα κριτήρια των ρυθμιστικών αρχών» προσέθετε η έρευνα της Κομισιόν. «Τα υφιστάμενα τεστ που διενεργήθηκαν στο δρόμο καταδεικνύουν τις αδυναμίες της τρέχουσας διαδικασίας».

Από την πλευρά της πάντως η Κομισιόν πάντως πετά το μπαλάκι στις επιμέρους εθνικές ρυθμιστικές αρχές, τονίζοντας ότι«η αστυνόμευση αναφορικά με το εάν οι εταιρείες τηρούν την ευρωπαϊκή νομοθεσία και η έρευνα είναι θέμα των εθνικών αρχών. Καλούμε όλα τα κράτη μέλη να κάνουν έρευνες. Ο ρόλος της Κομισιόν είναι να δράσει ως πλατφόρμα που διευκολύνει την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των εθνικών αρχών».

newsbeast

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More