Τρίτη, Δεκεμβρίου 22, 2015

Μάχη για 4 εκατ. Ρώσους τουρίστες στην αγορά

Mάχη για τέσσερα εκατομμύρια τουρίστες, έχει ξεσπάσει στην τουριστική αγορά.

Ανάμεσα στους διεκδικητές του επάθλου και η Ελλάδα.

Όλα ξεκίνησαν όταν οι Ρώσοι έχασαν την Τουρκία και την Αίγυπτο, τους δύο βασικούς τουριστικούς προορισμούς, που το 2014 σύμφωνα με τα στοιχεία της Ρωσικής Υπηρεσίας Τουρισμού, επισκέφθηκαν 4 και 2,2 εκατ. άτομα αντίστοιχα (το 42% του συνόλου των ρώσων τουριστών).

Το «κλείσιμο» και των δύο αυτών πολύ δημοφιλών προορισμών, ανάγκασε τις τουριστικές εταιρίες να αναζητήσουν άμεσα εναλλακτικά μέρη και για την ώρα από τις βασικές υποψήφιες, είναι οι χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας. Αλλά σοβαρή υποψηφιότητα θέτει και η Ελλάδα, η οποία πρότεινε στη ρωσική πλευρά τουριστικά πακέτα, έτσι ώστε οι ρώσοι πολίτες να μπορούσαν να περάσουν με ασφάλεια τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά.

Μάλιστα, οι ελληνικές αρχές προτίθενται να επιταχύνουν τις διαδικασίες έκδοσης θεωρήσεων σε Ρώσους πολίτες, προκειμένου να έρθουν οι Ρώσοι τουρίστες στην Ελλάδα χωρίς ταλαιπωρία.

Από την πλευρά τους , οι ρώσοι τουριστικοί πράκτορες αναζητούν και άλλους προορισμούς και θεωρούν ότι τη θέση της Τουρκίας μπορούν να πάρουν το Βιετνάμ, η Ταϊλάνδη, η Κίνα και η Σρι Λάνκα.Πάντως αυτοί οι προορισμοί παρουσιάζουν αρκετά προβλήματα όπως για παράδειγμα την... απόσταση. Για τον λόγο αυτό δεν είναι λίγοι οι ρώσοι επαγγελματίες του τουρισμού που πιστεύουν ότι τα ασιατικά θέρετρα δεν θα μπορέσουν να υποκαταστήσουν πλήρως την Τουρκία και την Αίγυπτο.

Σημειώνεται ότι η πτήση από την Μόσχα στην Κίνα και το Βιετνάμ, διαρκεί 8 ώρες αντί 4 και στοιχίζει σχεδόν τριπλάσια. Και αυτό σίγουρα είναι ένα πρόσθετο όπλο για τον ελληνικό τουρισμό. Ωστόσο, αντίθετα με την Μόσχα και τις δυτικές περιοχές της Ρωσίας, οι ανατολικές, όπως τα Ουράλια, η Σιβηρία και η Άπω Ανατολή, απέχουν το ίδιο από την Ευρώπη και από την Ασία, επομένως γι' αυτές το πρόβλημα της απόστασης δεν είναι τόσο μεγάλο.

Ένα άλλο πρόβλημα για τα ταξίδια των ρώσων τουριστών στην Ασία, είναι οι λίγες γνώσεις για τους τουριστικούς τόπους. Η Αίγυπτος και η Τουρκία κατείχαν ηγετική θέση στην τουριστική διαφήμιση με αφίσες στις μεγάλες πόλεις, διαφημίσεις στην τηλεόραση, άρθρα σε περιοδικά και εφημερίδες, που παρακινούσαν τους Ρώσους να τις επιλέξουν για τις διακοπές τους . Υπο το πρίσμα αυτό, η ρωσική τουριστική αγορά είναι πολύ καλύτερα πληροφορημένη για το ελληνικό προϊόν.

Σε κάθε περίπτωση όμως η υποχώρηση της ισοτιμίας του ευρώ έναντι του ρωσικού νομίσματος καθιστά το ευρωπαϊκό πακέτο διακοπών λιγότερο ανταγωνιστικό ως προς το κόστος γεγονός που μπορεί να επηρεάσει την τελική απόφαση των τουριστών.

πηγή: Premium.paratiritis.gr -

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More